Berendsen blev grundlagt af Sophus Berendsen i 1854. Virksomheden har en alsidig historie. Man handlede oprindeligt med stål og glas, og leverede senere også tekniske apparater til jernbane- og marineindustrien.
I dag er Berendsen dog 100% fokuseret på textilservice. Og leverer både til private og offentlige kunder.
”Vi leverer alt fra cleanroom, til udekørende hjemmehjælpere og deres arbejdsbeklædning. Det er stort set alt man kan tænke sig at fylde ind i en vaskemaskine – det tager vi os af her hos Berendsen”, fastslår markedschef Thomas Gjørup.
Berendsen har mere end 15.000 ansatte, og opererer i 16 europæiske land. Virksomheden har hovedsæde i London.
Udformede en go-to-marked strategi
”Jeg blev medlem af Institut for Business to Government i mit forrige arbejde. Og har brugt dem i flere omgange – blandt andet til at udforme en go-to-marked strategi.”, udtaler Thomas Gjørup
”Rent faktisk havde jeg arbejdet sammen med en anden konsulent på opgaven. Men jeg valgte Institut for Business to Governemt, fordi de i langt højere grad gik ned på slutbrugerniveauet – for ad den vej at præge beslutningsprocesserne”, fortsætter Thomas Gjørup.
Det behøver ikke at være så rigidt
Thomas Gjørup mener at et medlemskab at Instituttet kan rokke ved nogle af de fordomme mange har om det offentlige marked:
”Hvis man er interesseret i salg til det offentlige, så vil jeg helt klart anbefale Institut for Business to Government. Nye medlemmer vil helt sikkert få nogle nye vinkler på hvordan de kan gå til det offentlige marked. Og de vil blive overrasket over hvad der kan lade sig gøre. For det behøver slet ikke at være så rigidt at handle med det offentlige”, slutter Thomas Gjørup.